strona główna         ANTYRADARY                           SONARY                         AUTOALARMY

napisz do nas
powrót na stronę główną
Urządzenia już nie ma w ofercie - informacje o nim pozostawiono w celach porównawczych
  

"Nawet doświadczeni kierowcy mają kłopoty z parkowaniem  tyłem, precyzyjnym cofaniem na zatłoczonych parkingach i ulicach.  Karoserie nowoczesnych samochodów mają opływowe kształty,  kierowca ze swojego fotela nie widzi, gdzie kończy się jego auto. 
A jeżeli na dodatek tylna szyba jest zaparowana, to nie pomogą nawet najlepiej ustawione lusterka zewnętrzne.  Jeżeli kierowca parkuje między ciasno ustawionymi samochodami,
musi zdać się na swoje wyczucie, pomoc drugiej osoby  lub na ... słuch. Ale ta ostatnia metoda jest kosztowna.  Nowoczesne samochody mają, zgodnie z panującą modą,  zderzaki polakierowane w kolorze nadwozia. Wygląda  to ładnie, ale jest niepraktyczne. Zarysować lub 
uszkodzić zderzak jest bardzo łatwo, a naprawa  z lakierowaniem kosztuje co najmniej 300-500 złoty.
Jeżeli podczas nieudanego manewru wgnieciona zostanie blacha karoserii,  zbite zostaną tylne lampy świateł, koszt naprawy może być kilka razy większy.  Jak zatem ułatwić cofanie, uniknąć uszkodzeń oraz kosztów?  Na polskim rynku pojawiło się ostatnio urządzenie,  które pomaga zaparkować i wykonywać precyzyjne manewry  do tyłu bez obawy uszkodzenia auta. Nazywa się PORON MINI-3." 
"Auto ŚWIAT", nr 38, 17 września 1997

WYŚWIETLACZ
Trzycyfrowe wskazanie najmniejszej odległości od będącej za samochodem przeszkody (dokładność 2cm). W cofaniu pomagają także akustyczne sygnały zmieniające częstotliwość wraz z odległością. Urządzenie ma 3 stany systemu ostrzegania oraz sygnały specjalne. Wyświetlacz może być instalowany pod lub nad lusterkiem wstecznym, na przedniej szybie albo na tablicy rozdzielczej.
CZUJNIKI
Czujniki są wodoszczelne, zabezpieczone przed korozją.Jest to jedyny element urządzenia, który wymaga konserwacji- delikatnego czyszczenia strumieniem wody. Rozmiar czujników: 12 cm x 2.5 cm x 0.8 cm. Kąt wykrywania: w poziomie- 60o , w pionie- 30o .
ZESPÓŁ ZASILAJĄCY
Sonar uruchamia się automatycznie podczas cofania; zespół powinien być podłączony do światła cofania. Napięcie wejściowe: 11-15V. Pobór mocy (w czasie cofania): 4.5 W.
   
SYSTEM SKŁADA SIĘ Z NASTĘPUJĄCYCH ELEMENTÓW:
• dwóch czujników instalowanych z tyłu samochodu,
• zespołu zasilającego instalowanego w bagażniku,
• wyświetlacza instalowanego pod lusterkiem wstecznym lub na desce rozdzielczej,
• przewodów łączących; długość kabla łączącego centralę i zespół zasilający wynosi   7 m,
• nakładek na czujniki, które można malować na kolor nadwozia.
DANE TECHNICZNE:
• maksymalny zasięg wykrywania przeszkód wynosi 2,5m,
• dokładność pomiaru odległości +/- 5cm,
• pomiar w systemie calowym lub metrycznym,
• sygnalizacja dźwiękowa - trzystrefowa, zależna od odległości od przeszkody,
• napięcie zasilania 11V do 15V DC,
• pobór mocy: 4,5W,
• temperatura pracy od -20 do +50 oC, graniczna: -30 oC do +60 oC.
• rozmiar czujnika 8.5 cm x 2.0 cm
"INCAR",  tel./fax (42) 670 10 62,  kom. (501) 74 74 44, e-mail: incar@incar.com.pl